SONOR URBIS
[z łac. muzyka/dźwięk miasta]
Suita na miasto i improwizujących muzyków.
Dźwięk. Muzyka.
Słyszenie. Słuchanie.
Miasto wydaje dźwięki.
U podłoża SONOR URBIS leży fascynacja bogactwem pejzażu dźwiękowego tkanki miejskiej. Natura, parki, lasy, zwierzęta, auta, metro, ludzie...Instrumentarium, którym posługuje się miasto jest przebogate. Słyszenie jako proces fizjologiczny trwa 24 godziny na dobę. Słuchanie to proces psychologiczny, wymagający wewnętrznej dyspozycji.
Posłuchaj muzyki miasta.
Soundscape warszawskiej dzielnicy Ursynów potraktowany został w utworach jako odrębna i równorzędna partia muzyczna, będąc jednocześnie inspiracją dla zaproszonych do udziału w projekcie, znakomitych improwizujących muzyków instrumentalistów i wokalistów.
SONOR URBIS to autorski projekt Aleksandry Klimczak, rozpoczęty w 2017.
Projekt współfinansowany w ramach stypendium twórczego przyznanego autorce na 2017 r. przez Dzielnicę Ursynów m.st. Warszawy.
Realizacja i mix: Tom Decybelluse
PODZIĘKOWANIA dla: Dawid Zalesky | Marcin Dymiter | Anna Radziejewska | Antonina Styczeń, Michał Leszczyński | Maciej Papierski | Jakub Kaczmarek | Paweł Listwon | Krzysztof Łazutka | x. D. Gas | x. J. Kozub | Weronika Matuszak | Witaly Appow | Ewa Cichoń | Piotr Dąbrowski | Tom Decybelluse | Michał Fetler | Piotr Mełech | Nasta Niakrasava | Wojtek Więckowski | Kamil Szuszkiewicz
aleksandraklimczak.pl
spiritus movens projektu SONOR URBIS
nietypowy sopran, klasycznie wykształcona śpiewaczka, absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego UMFC. Jej domeną jest współpraca z reżyserami i kompozytorami młodego pokolenia. Wciąż poszukuje niestandardowej drogi artystycznej egzystencji śpiewaczki [nie]Operowej. Jej dążenia oscylują wokół łamania barier gatunkowych w sztuce oraz wykorzystywania warsztatu operowego na rozmaitych płaszczyznach współczesnej sztuki, takich jak teatr dramatyczny, performans czy free improvisation. Stypendystka MKiDN na autorski projekt #Witkacy622. Eksperymentuje z głosem i elektroniką oraz fieldrecordingiem.
kompozytor, fagocista urodzony na Białorusi. Swoje twórcze osiągnięcia prezentował na różnych międzynarodowych festiwalach i forach muzycznych. Jest założycielem i uczestnikiem zespołu “Rational Diet” oraz zespołu Nowej Muzyki Kameralnej “Five-Story Ensemble”.
www.soundcloud.com/ecarmina
flecistka, pasjonatka rozszerzonych technik wokalnych, śpiewu białego, muzykoterapeutka, muzykolog, krytyk muzyczny. Związana z warszawską sceną muzyki improwizowanej (współtworzyła m.in. projekty „Motyle” i „Threeways” z takimi muzykami jak A. Rejman, Z. Kunkowski, R. Jędrzejewski, A. Karch czy M. Gholami). Brała udział w konferencjach muzyki improwizowanej (DIMC/Intitiva) oraz wielu projektach muzycznych i teatralnych. Wystąpiła na Międzynarodowym Festiwalu ISIM (Chateau d’Oex 2015). Z A. Rejmanem i A. Nowacką nagrała płytę C.O.S.M.O.S. (Audiomat 2017).
artysta wszechstronny, perkusjonista, plastyk, intuicjonista, autor tekstów poetyckich. Poszukuje w grze na perkusji i otoczeniu obrazów, brzmień i barw. Podobnie jak w swej twórczości plastycznej stawia na prostotę i surowość formy. Występuje z programem solowym „Medytacje dźwiękowe na perkusję solo”. Autor muzyki do spektakli teatralnych. Współtworzy WARSAW IMPROVISERS ORCHESTRA, trio Cicha Woda, kwartet Casting Lots, trio Lotka. Prowadzi zajęcia edukacyjne, plastyczne i dźwiękowe dla dzieci. W 2016 roku wydał własnym sumptem materiał na perkusję solo pt: “Makrlofid”.
Realizator dźwięku, producent, twórca field recordingu performatywnego
klasycznie wykształcony saksofonista, absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu, saksofonista i kompozytor, miłośnik orkiestr dętych. Kieruje zespołami Polmuz i Tsigunz Fanfara Avantura, a także współtworzy Jazzband Młynarski – Masecki oraz trio Koń.
klarnecista-samouk, czerpiący zarówno z tradycji jazzowej, free impro, jak i europejskiej muzyki kameralnej Proces codziennej praktyki, oraz weryfikacja tych doświadczeń poprzez interakcje z innymi artystami stanowią fundament w pracy nad indywidualnym językiem ekspresji. Działa również na polu muzyki elektro-akustycznej.
etnomuzykolożka, wokalistka. Studiowała w Mińsku (Białoruś) i Warszawie. Obecnie jest doktorantką w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka kilku cykli warsztatów śpiewu ludowego, laureatka wielu festiwali i konkursów międzynarodowych. W swojej praktyce muzycznej odwołuje się do tradycyjnych manier wykonawczych, które stanowią znak rozpoznawczy projektów, w które się angażuje. Jako wokalistka związana m.in. z formacją folkowo-punkową R.U.T.A., zespołem FolkRoll oraz Orkiestrą na Zdrowie.
flecistka i amazonka. Z równą pasją improwizuje, tworzy i jeździ konno. Obecnie za Oceanem – studentka Boston Conservatory at Berklee. W 2016 wydała debiutancki album Mieczysław Wajnberg: Works for flute. Już szykuje następny, tym razem mix muzyki klasycznej i elektronicznej. Ma za dużo pomysłów na jedno życie, realizuje tylko te najlepsze. Sonor Urbis do nich zdecydowanie należy.
ur. 1991, poeta, prozaik, muzyk, doktorant filozofii. Laureat konkursu poetyckiego Połów 2012. Zainteresowany miejscami spotkań słowa i dźwięku: muzyką ilustracyjną i filmową, piosenką autorską, teatrem muzycznym. W 2017 wydał swój debiutancki tom wierszy p.t. „Zgubiona wizytówka” (Fundacja Duży Format).
z zespołem Zebry a Mit wydał właśnie płytę „Laumės”.
www.wojtekwieckowski.com
gitarzysta i malarz. Od lat z powodzeniem realizuje działalność koncertową z wystawienniczą. Twórca muzyki do spektakli teatralnych, filmu, slamu poetyckiego, słuchowisk radiowych, a także własnych obrazów. Występuje solo, a także z Warsaw Improvisers Orchestra, oraz w innych składach ze znakomitymi muzykami polskiej i zagranicznej sceny muzyki współczesnej i improwizowanej. Mieszkał lub tworzył w Polsce, USA, Niemczech, Francji, Australii i Anglii.